Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Då var det igång!

Kategori: Nyheter

Ja men då var det dags för ett inlägg igen. Som ni såklart redan fått med er så drog Premier League igång idag med flera roliga matcher, trots att United spelar först imorgon. Jag körde en Premier League dag och satt i soffan och lämnade inte Canal+ på sju timmar (lite sorgligt, men för fanken, PL har bara en premiärdag varje år). Det blev sevärda matcher allihop av de jag valde att se. Chelsea - Hull trodde jag på förhand skulle sluta med Chelsea seger med en tre, fyra mål. Men nejnej, det skulle allt bli spännande. Stephan Hunt (Hull) var sådär lagom populär på Stamford Bridge då Chelsea supportrarna inte glömt det knät han satte i skallen på Petr Chec när han tidigare spelade i Reading. Och inte blev han populärare när han överraskande gjorde 1-0 för sitt Hull. Chelsea kom såklart tillbaka efter en vacker frispark av Drogba och en ännu vackrare chip, som han för övrigt erkände att det var tänkt som ett inlägg. Lite surt att Chelsea lyckades vinna när Hull var så nära, men jag hade inte väntat mig annat än Chelsea seger så besvikelsen blev inte enorm. Det är ju 37 matcher kvar...

Match nummer två blev Blackburn - Man City. Föga överraskande gick alla värvade spelare utom Santa Cruz (skadad) och Tevez (halvskadad, blev inbytt) rakt in i startelvan. Adebayor förstörde nöjet med den matchen efter sitt 1-0 efter inte ens tre minuter spelade. Efter det så tycker jag matchen var ganska jämn och Blackburn hade minst lika många heta målchanser som City. Jag tror till och med de hade fler. Men det räckte inte, Ireland fastställde 2-0 när han fick alltför mycket tid i Rovers straffområde i 92 minuten. Visst sved det lite att se Tevez entra planen?

Dagens uppvisning stod Arsenal för som fullständigt krossade Everton borta(!). Efter 4-0 bytte jag kanal i matchen som slutade 6-1. Och det av detta Arsenal som så många dömt ut. Det som låter lite konstigt är att Everton faktiskt var bra med i matchen i nästan en halvtimma. Men de glömde helt av att markera Vermaelen och Gallas på de nämnda spelarnas nickmål. Med så grova markeringsmissar så släpper man helt enkelt in mål. Snyggast var trots allt Denilsons mål. Efter att Bendtner rundat ett par spelare och spelat intill Fabregas som tittade åt ett håll och la bollen åt ett annat skruvade Denilson upp bollen i krysset. Det var bara att applådera. Snyggare blir det inte... Eller jo föresten... Rodallegas mål för Wigan borta mot Aston Villa var en riktig pärla. Omgångens mål om det inte händer något sagolikt imorgon.

Om två veckor åker jag till England för att se United - Arsenal och jag hoppas verkligen INTE att Arsenal håller samma nivå då. Fast å andra sidan... Old Trafford är något annat än Goodison Park.
Jaja, grymt skoj att det är igång igen i alla fall! Och imorgon smäller det på riktigt när United tar emot Birmingham. Mina tips så här långt har varit risiga så jag vågar mig inte på något resultat till morgondagens match.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Grym blogg!!! o så jävla göööttt med vinst idag =) one!

    2009-08-16 | 19:03:48
  • Anonym säger:

    1. United

    2. Arsenal

    3. Chelsea

    4. City

    5. Liverpool

    6. Tottenham

    7. Sunderland

    8. Aston Villa

    9. West Ham

    10. Everton

    11. Wigan

    12. Stoke

    13. Bolton

    14. Hull

    15. Fulham

    16. Blackburn

    17. Birmingham

    18. Wolverhampton

    19. Portsmouth

    20. Burnley



    Jag tror att Arsenal kan göra succe nu när de blivit av med Adebayor och kan fokusera på sitt eget spel. Den nya Barcelona-inspirerade spelidén med 4-3-3 och tre rörliga anfallare är briljant! Passar Arsenal utmärkt.



    Inget att säga om United eller Chelsea. Same Old. Båda ser starka ut och jag tro det blir ovanligt jämnt mellan de tre första.



    Manchester City har, vilket många verkar ha missat, faktiskt ett väldigt bra försvar också, och många karaktärsspelare som Barry, Dunne, Given, Kompany osv.



    Liverpool har gjort sig av med sin bästa spelare från förra året, och ersatt honom med en spelare som snittat run 20 matcher de senaste åren pga skador. Jag tror att resultatet blir att man inte får samma offensiva stabiltitet, då Alonso alltid fanns tillgänglig, och blir beroende av individuella prestationer på ett annat sätt.



    Tottenham har under en längre tid byggt upp ett lag med klasspelare på alla positioner och har nu en manager som ledningen inte kommer kicka i första taget. Jag tror att resutlatet kan bli stabilitet.



    Sunderland har förstärkt enormt bra med Cana och Bent. Kenwyne Jones och Bent kan bli ett fruktat par framöver med Jones som står för storlek, styrka och en enorm arbetskapacitet och Bent som står för absolut ingenting förutom runt 20 mål om han spelar från start.



    Luften har gått ur Aston Villa. Helt plötsligt har de redan åstakommit något, och nu har de något att förlora, de kan alltså floppa. Tottenhamsyndromet på ingång?



    Wigans nye Hugo Rodallega är en gammal favorit hos mig. Han är en komplett anfallare som jag tror faktiskt kan ersätta Zaki/Heskey på ett lyckat sätt. Och det säger jag inte bara för att han redan gjort ett av årets finaste mål.



    Stoke har krigat sig fram till att ses som ett ganska stabilt mittenlag mycket tack vare hanbollspelaren Rory Delap. Spelar ingen roll om motsåndarna vet vad som väntar: De kunde läsa Stoke:s spelstil efter ca 24 sek av den första matchen säsongen 2007, men de kunder ändå inte försvara sig mot den.



    Finns väl inte så mycket mer att säga. Jag tror Blackburn kan bli årets krislag nr 1 och att Portsmouth får lämna är jag verkligen inte ensam om. Varning för Burnley dock: De kan var ÄNNU sämre än Derby 2008...

    2009-08-16 | 20:31:23
  • SteniS säger:

    "Varning för Burnley dock: De kan var ÄNNU sämre än Derby 2008..."



    Do di do... ;D

    2009-08-27 | 10:30:29

Kommentera inlägget här: