Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Sådär lagom onödigt

Kategori: Nyheter

Nu när det kommer saker som tar upp lite tid, till skillnad från när det är sommar, så tänkte jag ta en liten break från inläggen här men nu kör vi in ett inlägg ändå.

Gårdagens match mot Sunderland var ingen hit. Riktigt länge sedan jag sett United så bedrövligt dåliga som vi var i första halvlek. Absolut ingenting fungerade. Och det är ingen ursäkt att Sunderland gjorde det bra och att SAF vilade(?) spelare för att några skulle få chansen/hitta formen. I andra halvlek kom en höjning men långt ifrån United klass. Anderson gjorde ett bra inhopp och det här kanske kan bli hans år. Scholes var inte att känna igen och Rooney var, till skillnad från tidigare matcher, helt bedrövlig. Nani tar ju sina felbeslut men i första halvlek tycker jag han jobbade riktigt bra och vann bollen flera gånger, vilket inte brukar vara hans styrka någonstans. Berbatov hade sina glimtar men det var några för få igår. Men målet var en riktig pärla. Vi får tacka Anton Ferdinand för att vi inte skämde ut oss helt.

Eftersom det var ett tag sedan det kom ett inlägg här inne kan vi ta de andra matcherna lite kort också.

Ligacup matchen mot Wolverhampton hemma blev lite mer nervös än den behövde bli efter att Fabio ordnat en utvisning åt sig själv tidigt men Danny Welbeck kunde sätta enda och avgörande målet i en match som vi inte ska ta allt för mycket med oss från. Lite tråkigt att Macheda fick utgå tidigt när Fabio blev utbytt. Menmen, han får flera chanser längre fram. Kuszczak gjorde annars en riktigt bra match och kanske ska han få chansen i ligan...
Besiktas borta är absolut ingen lätt match och det var starkt att få med sig tre poäng därifrån. Ben Foster sa efter matchen att ljudnivån var så hög bland de 40 000 att han inte hade en chans att kunna kommunicera med sina försvarare under vissa delar av matchen. Häftigt när stämningen är sådan! Tre välbehövliga poäng i en match som lika gärna kunde ha slutat oavgjort.
Matchen mot Wolfsburg kunde även den ha slutat likt Besiktas matchen kunde gjort. Tyskarna visade, framför allt i början av matchen, att de förmodligen är gruppens näst starkaste lag. Vi ska vara glada över att de inte satte 2-0 medan de var igång för det låg i luften. Extra plus till Anderson i den här matchen.

Stoke borta såg jag inte så där behöver jag inte nämna något mer än att Giggs är kung.
Manchester City hemma då... Godkänd match... Jag befann mig på Gamla Ullevi när matchen spelades så jag höll mig från att se resultatet hela dagen för att se matchen på kvällen när den gick i repris klockan halv tolv. Hyfsat värt att vänta och se matchen utan att man visste hur det gick. Istället för att gå igenom matchens alla vändningar, som ni redan kan, så nöjer jag mig med att säga att värvningen av Michael Owen, som var gratis, nu inte kan bli en flopp.

Nu blir det landslaguppehåll innan vi hamnar på rätt köl igen efter Sunderland matchen. Oavgjort om några timmar mellan Chelsea och Liverpool så är vi fortfarande TOP OF THE LEAGUE!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: