Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Vad hände?

Kategori: Nyheter

                                                             YEEEAAHH!

Nu kommer ett hastigt inlägg så här på kvällen som jag måste slänga in då det varit lite taskig update det senaste.
Birmingham matchen tycker jag var en dålig prestation av United fotbollsmässigt. Vi möter en nykomling hemma på Old Trafford och vinner med "bara" 1-0 och Foster får visa att han är en bra målvakt. Normalt sett är det mer än vad som borde krävas hemma mot Birmingham. Men okej, vi hade skador, det var säsongspremiär, och vi fick faktiskt tre poäng, så den matchen blir förlåten.
Sen var det dags för en lika, på pappret som det så fint heter, enkel match borta mot Burnley. Befann mig själv på fotbollsplanen under första halvlek (nej, tyvärr inte på Turf Moor) så jag fick en mindre chock när jag läste mig till i mobilen att vi låg under med en boll. Hem till andra halvlek och det fanns bra mycket chanser som vi borde ha gjort mål på. Frustrationen växte och inte blev den mindre när kommentatorn sa något om straffen som Carrick missade i första halvlek. Ja, inte var det kul att diskutera fotboll med kompisarna nästa dag. Fan vad dålig förlorare jag är.

Men idag så började Premier League på riktigt. Olearys i Motala, där jag befinner mig över helgen, visade såklart Arsenal och AIK (vafan?) så det fick bli en internet stream som, med långsamt bredband, blev mest en hackande kommentator och lite blandade stillbilder. Målen fick jag senare se på 101gretgoals.com och där snackar vi fotbollsporr. Detta utläste jag från målen:
1-0 Rooney har tydligen lärt sig att nicka.
2-0 Samspelet mellan Rooney, Berbatov och Scholes vid detta målet var sagolikt.
3-0 Rooney kan avsluta när som helst när han självförtroende är på topp
4-0 Michael Owen kan göra mål, snyggt som attan var det också. Och lite grädde på moset så kom den en slängkyss mot United publiken efter målet.
5-0 Äsch, vem behöver Ronaldos frisparkar? Mera sådant Nani!

Jag var bra orolig inför Arsenal matchen efter det tveksamma spelet mot Burnley och Birmingham, men nu är jag mer än lugn. Målskyttet lossnade lagom till den matchen samtidigt som de spelare som väntas göra flest mål (Rooney, Berba, Nani, Owen) har fått sätta dit någon/några baljor. Medan Foster visat att han är en målvakt av hög klass när han är som bäst. Kontinuerlig A-lags fotboll för honom så ska inte Capello lämna honom utanför Englands första startelva i Sydafrika 2010.

Visst drog det igång för en vecka sedan, men nu är det igång på riktigt!

Kommentarer

  • Noish säger:

    Berbatovs mål var helt fantastiskt! Berbatov och Rooney är dom bästa spelarna i United nu, berba kommer ta mycke större ansvar nu när Ronaldo och idioten Tevéz är borta! United går mot en bra säsong. Nani behövde bara 2 försök för att sätta frisparkarna, Ronaldo skjuter ju 5 stycken i muren innan han träffar mål...:P

    2009-08-27 | 12:00:09

Kommentera inlägget här: