Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Äntligen Anderson!!

Kategori: Nyheter


Två matcher har gått sedan mitt senaste inlägg och då jag inte såg någon av matcherna så ska jag inte säga något om matcherna mer än målen som är det enda jag sett. Målen i 8-2 matchen var grymt snygga flera av dem. Framför allt så imponerade Berbatov och Nani vid de första målen medan Giggs satte dit sitt första hattrick! Titta på hur bollen gick vid samtliga målen:

Berbatov - Nani - Owen
Fabio (via motspelare) - Nani - Berbatov
Fletcher - Berbatov - Tosic (klack av Berba)
Fletcher - Berbatov - Owen
Nani - Berbatov - Nani (klackdragning av Berba)
(Nani utbytt)
Rooney - Park - Giggs
(Berbatov utbytt)
Brown - Rooney - Giggs
Evra - Evans - Giggs

Berbatov är på planen vid de sex första målen och gör tre assist, ett mål samt passningen till Nani, som i sin tur gjorde assist. Samspelet mellan Nani och Berbatov vid 5-0 målet var konst. Har ni inte sett målen kan ni säkert hitta dem på Youtube eller 101greatgoals. Giggs hattrick måste också nämnas. Han såg väldigt seriös ut vid de första målen men när tredje satt i nätet så kunde han kosta på sig ett leende. Första hattricket för Walesaren som bara spelade 30 minuter i matchen.

Matchen mot Boca Juniors såg jag inte men den betydde mycket! Jag har unnat Anderson hans första mål i United tröjan länge nu (visserligen bara träningsmatch, men ändå) och till slut kom det. Det var med stor spänning jag satte mig framför datorn för att leta upp Andersons mål på internet och ja... Vad ska man säga?
(Kul även att Valencia fick in sitt första! Han visar lite av den explosivitet han har vid målet)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: