Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

"Kan blir bättre än mig"

Kategori: Nyheter

image30
                    Cristiano Ronaldo är säker på att Nani blir en gigant på Old Trafford

Hyllningarna till Uniteds nyförvärv fortsätter. Senast är det Ronaldo som berömmer Sporting Lissabon köpet Nani. Ronaldo berättar att han kommer välkomna honom stort och göra allt för att hålla honom kvar i klubben. Sedan så passar även Ronaldo på att säga att Nani kan bli minst lika bra som han själv.
- Jag har ännu inte pratat med Nani, men kommer göra allt jag kan för att han ska trivas och bli kvar i Manchester. Jag hoppas att han uppnår samma succé som mig, kanske till och med mer. Han har kapacitet till att bli bättre än mig, säger Ronaldo.
Enligt Ronaldo har Nani gått den rätta vägen och kommer att utvecklas som fotbollsspelare stort i United.
- Han har skrivit på för riktig klubb. Här får han möjligheten att utveckla sig både som spelare och person. Jag kommer att göra allt jag kan för att både Nani och Anderson ska trivas i Manchester. Tillsvidare känner de varken staden eller klubben. Därför är det viktigt att jag, och andra, tar vara på dem, förklarar Ronaldo.  


Tror på Succé 2008
Med de nya inköpen av Hargreaves, Nani och Anderson ser Ronaldo alla möjligheter till att överstiga säsongen 2006/07 och vinna mer än bara ligan nästa säsong.
- Förhoppningsvis blir nästa säsong lika bra som den föregående. Jag hoppas och tror att vi blir mästare, inte bara i ligan, men också i Champions League. Med spelarköpen är vi definitivt på rätt väg, avslutar Ronaldo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: