Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Värsta eller bästa tänkbara lottningen?

Kategori: Nyheter

Sporting Lissabon, Atlético Madrid och Lyon lottades tidigt i gårdagens Champions League lottning mot andra lag än United så för Uniteds del (tillsammans med Liverpool) så återstod det bara två lag. Inter och Real Madrid. Jag hade förbannat svårt att bestämma mig för vilket lag jag ville ha av Real Madrid och Inter. Att få slå ut Real efter alla Ronaldo turerna fram och tillbaka hade varit himmel. Men att samtidgt spela bort Jose Mourinho från Champions League vore också det helt underbart.



Så att få den kanske värsta tänkbara lottningen behöver inte betyda att det var en dålig lottning.
United har (i och med gruppsegern) fördelen att få andra matchen på hemmaplan, en fördel vi kanske inte har i ev. kvart/semi-final. Så att få ett av de bättre lagen nu när vi har en fördel är kanske bara bra. I slutändan måste ändå alla lag kunna besegras om United ska stå som slutsegrare även i år.

Med tanke på att jag inte lyckades få några biljetter till United - Liverpool i Mars så ska jag göra ett försök på den här matchen istället om det går att komma över en resa till ett rimligt pris. Hur som helst så längtar man till åttondelsfinalerna drar igång i slutet av februari. Utöver United matchen så fanns det några riktiga godbitar även i några andra matcher.
Liverpool - Real Madrid t.ex. känns som något av det bästa som kunde hända. Oavsett vilket lag som åker ut så är det helt underbart. Jag skulle nog föredra att Liverpool slår ut dem (så att de fortfarande måste vila spelare i ligan och fokusera på CL) och att de sedan lottas mot United och vi får sätta dem på plats.

Ingen har väl missat att United imorgon spelar final mot Liga de Quito, från Ecuador, i klubblags-VM som hålls i Japan. 5-3 blev det i semfinalen mot Gamba Osaka från Japan. Finalen startar klockan 11.30 men tv-sänds tyvärr inte på någon svensk kanal så för mig får det bli någon stream på internet om jag hittar någon.
Liksom i semfinalen så kan det nog bli så att ett par spelare vilas i matchen då vi borde rubba motståndet trots att vi inte ställer upp med de 11 bästa. Klart är I alla fall att Berbatov börjar på bänken då SAF har sagt att Berba inte riktigt är klar för 90 minuter efter sitt virus som han nyligen drog på sig.

Glöm heller inte att vi imorgon kan få lite hjälp av Arsenal om de kan slå eller åtminstone ta poäng hemma mot Liverpool. Matchen går för intresserade på Canal+sport 1 klockan 17.00.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Bra skrivet! Längtar tills nästa kommer!

    2008-12-27 | 17:29:49

Kommentera inlägget här: