Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Både positivt och negativt

Kategori: Nyheter

                     Queiroz valde att fortsätta sin karriär som förbundskapten för Portugal

Förra årets sommar blev en jäkla fin sommar för United på värvningsfronten. Anderson och Nani kom in väldigt snabbt. Hargreaves hade det ju snackats om så länge innan, så den diskussionen var så sönder diskuterad att affären blev klar ganska snabbt också. Tevez övergång satt långt inne, men eftersom United egentligen var enda laget som på riktigt sökte hans underskrift så gick ju den också i hamn till slut. Och vi tappade typ Kieran Richardson vilket inte var någon jätte förlust direkt.
I år så är det bara Gerard Pique på spelarfronten som valt att lämna Old Trafford. Tyvärr blev det samma öde för Carlos Queiroz, något jag ser väldigt negativt på i nuläget. Men kanske ändrar mig om vi får en bra ersättare. Vem tycker ni ska ersätta Queiroz?
Alla Ronaldo turer känner ni redan till så de ska jag inte gå in på utan bara nämna att det också är något av det negativa i årets transfersommar. Alltså en ganska negativ start på årets transferkaruseller.
Men så vänder det lite när det började gå lite lösa rykten om Huntelaar då han säger att United är intresserade av hans tjänster, samtidigt som han gärna skulle vilja spela för mästarna. Och helt plötsligt skriver hemsidor och tidningar att United lagt ett bud på Berbatov. Samtidigt som det nu står på lite olika ställen att Tottenham skulle kunna tänka sig att släppa bulgaren för att Juande Ramos ska kunna göra de värvningar han vill i sommar. Inga värvningar är ju klara än så länge men jag tror inte det dröjer länge förrän vi har en ny anfallare att följa i den röda tröjan (de som tror att jag syftar på Liverpool tröjan kan kryssa det här fönstret nu!).

Senaste ryktet i raden är faktiskt Atletico Madrids Sergio Agüero. Känns dock lite osäkert att United skulle vara intresserade då det enda som tyder på Uniteds intresse är att Agüeros agent har sagt att en storklubb i England är intresserad av honom, och att det inte är Chelsea. Det kan ju lika gärna vara Arsenal som troligen vill ha ersättare till Adebayor som lär skriva på för en annan klubb väldigt snart. Eller Liverpool som säkerligen letar ersättare till Crouch, och det chockar väl ingen om Benitez vill värva från La Liga. Det uppskattade priset på £35 miljoner borde också avskräcka United något då de borde kunna få Berbatov eller Huntelaar betydligt billigare.
Men vi får väl se hur det blir. Magkänslan säger Berbatov men Ferguson kan fortfarande överraska!

När Premier League schemat fastställdes så kan jag ju inte säga att jag blev överlycklig. Lördagen har matcher 13.45, 16.00 och 18.30 (notera den nya tiden som det nu alltid är istället för förra säsongens 18.15) vilket inte är några problem. Söndagen har två matcher, 14.30 och 17.00. Av alla matcher som är utplacerade på de olika tiderna så lägger de givetvis United - Newcastle på den enda jävla (ursäkta språket) tid som jag inte är hemma. Mitt säsongskort på Ullevi gör att jag befinner mig på IFK Göteborg - Halmstad klockan 18.00. Katastrof! Man kan ju undra om Allsvenskan och Premier League medvetet gjort det här mot mig med tanke på att IFK matchen går 18.00. En tid som Blåvitt inte spelar en enda match på, på resten av säsongens 16 matcher. Illa, illa, men man får väl se första halvlek och sen se reprisen av andra halvlek om Canalplus visar det. Vi har ju Liverpool och Chelsea så himla tidigt så jag klarar mig nog ändå!

Kommentarer

  • Dan säger:

    Seriöst alltså ska du gå och se IFK istället för att kolla på när Manchester United spelar. Det är ju inget svårt val.

    2008-07-15 | 01:17:34
  • Kristian säger:

    Haha nej man kan ju tycka det. Men har missat lite matcher nu så för att inte torska pengar på att ha säsongskort så får det bli så. Jag hoppas att de visar matchen i repris typ samma kväll så kan jag hålla mig från att kolla resultatet och få det spännande ändå.

    2008-07-15 | 02:01:52
  • Anonym säger:

    Haha fan va kung ja e jag sa Aguero i bloggen förut omfg.

    2008-07-15 | 11:19:31
  • Dan säger:

    Jaha ok, så du har inget annat val än att gå på den matchen.

    2008-07-15 | 14:16:45
  • Nicke säger:

    Quiroz kommer att bli oerhört svår att ersätta, jag tror att han ligger bakom mer än vad folk tror. Vem som ska ersätta vette tusan, jag känner mig ganska så nollställd. Vad finns det att välja på? Nån gammal United-legend?



    På värvningsfronten ser det väl inte heller så mycket ljusare ut. Jag tycker att Sir Alex tagit ett helt felaktigt beslut när han väljer att satsa på Berbatov, som är den i särklass svåraste anfallaren att värva av de som nämnts. Han kommer att kosta en stor summa om Spurs över huvudtaget vill sälja. Då hade jag hellre sett att United gått efter Huntelaar, som både är till salu och vill spela i United, eller varför inte Eto som väl också är till salu?



    Risken nu är väl att Sir Alex går efter Berbatov, att dealen drar ut på tiden och att det slutar med att allt rinner ut i sanden i mitten av augusti. En anfallare lär behövas iallafall.



    Lite positivt är väl att konkurrenterna inte ansträngt sig överdrivet mycket heller. Arsenal ser ju kraftigt försvagat ut utan Gilberto, Flamini och kanske Hleb också då. Framförallt ser truppen riktigt, riktigt svag ut. Även om Deco och Bosingwa är duktiga spelare så tror jag ute att dom kommer att tillföra så mycket, då de kommer att ersättare spelare som nästan är lika duktigal. Tappar an Drogba eller Lampard känns laget nästan försvagat. Och Liverpool, om man nu ska se dom som ett hot (jag gör det inte) de lär väl inte få tag i nåt av värde denna sommar heller. Dessutom har man ju tappat Crouch, en klar försvagning även om Rafa inte fattar det.

    2008-07-16 | 19:44:23

Kommentera inlägget här: