Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Vem är budet lagt på?

Kategori: Nyheter

                                         Oklart vem chefen lagt bud på

Listan på anfallare som länkats till United under den här sommaren är lång. Men trots det så fanns det ingen ny anfallare med i truppen som idag startade sin årliga Afrika turné.
Samtliga anfallare som ryktats till Old Trafford under sommaren är United inte ensamma om att vilja ha i klubben. Antingen så är det flera klubbar som är sugna på spelaren, eller så vill spelarens nuvarande klubb absolut inte sälja, eller så är det som i de flesta fallen både och. Men nu uppger flera hemsidor att Sir Alex lagt ett bud på en "okänd spelare". Frågan man då ställer sig är ju givetvis vem det är? 9 av 10 skulle väl säga att det är Berbatov som budet är lagt på, och jag är en av de nio. Dock är jag väldigt osäker på vad jag hoppas på.
Berbatov, Huntelaar, Agüero eller Santa Cruz är de namnen som låter mest troliga för mig. Att jag har Agüero som ett tänkbart namn är att stämmer det som hans agent säger, att ett topplag i England är ute efter argentinaren (och att det inte är Chelsea), så finns ju chanserna för att det är United och det är kanske därför de avvaktat med ett bud på Berbatov. Just för att istället lägga det på Agüero.
Varför inte Huntelaar nämnts mer än han gjort tycker jag är konstigt. Visst hans namn har funnits med då och då, men det är mest för att hans kontraktsförhandlingar krockat med Ajax, och att han själv säger att han vill till United. Huntelaar har också sagt att United är mycket intresserade av honom, och stämmer det så kan det lika gärna vara Huntelaar som nu Ferguson ställt in siktet på.

Intresset för just Huntelaar tycker jag borde vara större. Det är väl en målspruta Ferguson är ute efter eller? Och Huntelaar borde ju vara enklare att värva då hans relation till Ajax nu inte är på topp, samtidigt som han vill till United. Berbatov å andra sidan verkar ju betydligt svårare att lägga vantarna över. För det första vill inte Tottenham sälja, och det gör ju inte saken bättre att Robbie Keane är på väg till Liverpool. Och för det andra är inte United ensamma om att vara ute efter Berbatovs underskrift. Goal.com skriver idag att Barcelona ska ha ställt in siktet på Berbatov istället för Adebayor. Och de kanske passar på nu när Ferguson är nere i Afrika.
Hur som helst så ska United i alla fall ha lagt ett bud på en anfallare, men det återstår att se på vem.

Idag tog de 21 spelarna som blivit uttagna till Afrika turnén sina väskor och åkte ner till Sydafrika för de tre matcher som ska spelas där, följt av en match i Nigeria. Truppen som åkte ner ser ut så här:

Målvakter:
Ben Amos, Ben Foster, Tomasz Kuszczak
Försvarare: Rio Ferdinand, Nemanja Vidic, Wes Brown, Jonathan Evans, Gary Neville, John O'shea, Mikael Silvestre, Daniel Simpson
Mittfältare: Michael Carrick, Ryan Giggs, Paul Scholes, Darren Fletcher, Lee Martin, Dorron Gibson, Chris Eagles
Anfallare: Wayne Rooney, Carlos Tevez, Fraizer Campbell

Ronado, Nani, Van der Sar och Evra finns inte med i truppen pga. att de var med i EM. Anderson, Hargreaves, Saha och Park är alla skadade, liksom Ronaldo.
United har väldigt tajt spelschema under Afrika turnén så det kommer nog finnas gott om tid för samtliga spelare att visa att de kan bli viktiga i kommande säsong.
Vill man se matcherna i TV så är det Viasatsport 2 som gäller.

Vem tror/hoppas du United har lagt ett bud på?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det ÄR på Berbatov, det har dem sagt ju:)!

    2008-07-18 | 11:13:40
  • Kristian säger:

    Nu ja, men Ferguson hade inte sagt något när jag skrev inägget.

    2008-07-18 | 13:47:23
  • Henrik säger:

    Berbatov har fått ett bud.

    Men jag vill att de ska köpa Klaas Jan Huntelaar, det känns mer som ett bra komplement till Tevez och Rooney.

    2008-07-18 | 16:17:52
  • Nicke säger:

    Är det någon som vet varför varken Rodrigo eller Welbeck är med på turnén, eller mot Aberdeen? Jag hade verkligen sett fram emot att få se dom spela, och att båda skulle få chansen i A-laget denna säsong men så verkar det ju inte bli om dom inte ens får åka med på turnén.



    Undrar också hur det har gått med de brasilianska brorsorna (var dom tvillingar?) som var på väg till United, är dom klara? Verkade så i tidningarna men har inte sett något på Uniteds hemsida om det. Och Manuchos arbetstillstånd, United skulle söka nytt i sommar och den ansökan måste väl ha gått igenom?

    2008-07-20 | 21:32:43
  • Nicke säger:

    En fråga till, vilka spelare tror ni blir utlånade/sålda denna säsong? Kommer någon av ynglingarna (typ Campbell) att få stanna kvar och få chansen? Visst borde väl iallafall Evans vara kvar med tanke på försäljningen av Piqué?



    Gibson och Martin lånas säkert ut och Eagles kanske till och med blir såld. Och de andra?

    2008-07-20 | 21:34:36
  • Anonym säger:

    Jag tror Eagles blir såld till något bottenlag i PL eller topplag i Championship. Evans stannar och kommer nog få mer speltid än förra året. Gibson tror jag blir såld och Martin tror jag bli utlånad.

    Campbell tror jag också blir utlånad eftersom United letar anfallare och han blir nog överflödig.



    Sen tror jag också att Saha blir såld för 60 miljoner eller nåt och så värvar vi in en striker.

    2008-07-20 | 21:57:16
  • Anonym säger:

    Jag tror att både Eagles ochMartin säljs, de börjar bli lite väl gamla för att klassas som talanger (21 och 22 och inte ens nära speltid).



    Evans kommer med största sannolikhet få betydligt mer speltid nu i år, tror att det kan ha varit därför Pique släpptes så "enkelt".



    Gibson tror jag säljs och Simpson, som slåss med Brown och Neville om platsen till höger, lär lånas ut.



    Vad jag tycker är intressant är snarare vad som kommer hända med de två riktigt stora framtidsmännen Frazier Campbell och Ben Foster. Foster har ju både vd Sar och Kuszcsak framför sig medan (han är 25 men han var given som förstemålvakt i ett PL lag som 23-åring och SAF och själv sagt att han tror att Foster är en framtida engelsk landslagsmålvakt) medans Campbell, som var lysande i Hull förra året, knappast lär ha en chans mot Manucho, Rooney, Tevez, Saha och berbatov(?). Ska de nöja sig med att vara långt ifrån startelvan eller lämna? Campbell lär ju gå till HUll som lån men Foster då???





    2008-07-20 | 22:57:31
  • Anonym säger:

    Oj jag skev förra men glömde skriva: Jag tror kanske att Cathgart kan ha en chans att byta av som mittbackk under säsongen. Han är en av klubben allra största talanger och även om han är lite väl ung ännu så kan han ju duga som ett komplement, angående hela Pique historien.



    Du som skrivit om Rodrigo tidigare: Hna står ännu inte ens med i truppen på hemsidan heller så min gissning är att han antingen har problem med tillstånd eller köptes till akademin, men han står intye där heller.

    2008-07-20 | 23:05:43
  • Anonym säger:

    nä ja skoja bara men hans tår med bland reservarna och inte i förstälaget så han lär inte ses som någon tilltänkt i år.

    2008-07-20 | 23:07:03
  • Henrik säger:

    Cathcart kommer få spela mycket detta året tror jag med och Eagles och Martin säljs. Sen tror jag däremot att Simpson kommer kriga om en ytterbacksplats och kommer spela några matcher. Campbell säljs till Hull och Eagles säljs till något av lagen som går upp till PL.



    Manucho hoppas jag att de får arbetstillstånd till för såg han förra året i afrikanska mästerskapen och imponerade på mig. Han kommer nog bli en giftig anfallare men jag tror han kommer få spela några matcher men inte lika många som Rooney, Tevez och Berbatov?.



    Foster hoppas jag blir andramålvakt bakom Van der Sar och Kuszczak kommer bli såld till någon klubb.

    Sen tror jag de värvar Berbatov och vinner trippeln.

    2008-07-21 | 01:04:38
  • United har lagt bud på Torres! säger:

    Enligt SkySport har United lagt ett bud värt 65 miljoner pund på Torres, enligt uppgifter har budet blivit accepterat!!!!!

































































































































    NOT!

    2008-07-21 | 11:28:29
  • Anonym säger:

    Någon mer än jag som tycekr att Scholes är bättre än Gerrard? Visste ni tex att han har ett bättre målsnitt, trots sin mer tillbakadragna roll?

    2008-07-21 | 14:35:15

Kommentera inlägget här: