Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Allstar elva med regler

Kategori: Nyheter

                         Nemanja Vidic represtentarar United i mitt Allstar lag

Ikväll är det dags igen. Hemma möte mot Blackburn och vid tre inkasserade poäng så kan vi sticka ifrån ytterligare i toppen. Liverpool spelar imorgon hemma mot CIty och förhoppningsvis kan vi få lite hjälp av den andra delen av Manchester. Vare sig Liverpool vinner eller inte så kommer vi (vid tre poäng) i alla fall dryga ut avståndet ner till övriga utmanare då Chelsea och Aston Villa möts på Villa Park om en dryg halvtimme.
United brukar ha lite små problem mot Blackburn men i dagsläget fajtas Blackburns mannar nere i botten så på pappret ser det ut som att det kommer bli en ganska så komfortabel seger. Litet varningsfinger dock då Blackburn kommit lite grann på rätt köl efter att Sam Allardyce tog över som manager efter Paul Ince. Notera att VDS slår Europa rekord i antal hållna nollor i rad om han kan hålla bollen från nätmaskorna fram till 86 minuten (kan ha vart 88, lite osäker).
 
För de som inte kan hålla sig en hel vecka i väntan på nästa match så drar ju även Champions League spelet igång snart! Inter på San Siro på tisdag blir långt ifrån en enkel match. Vi minns hur det såg ut sist vi spelade nere på San Siro... Hur som helst så tror jag på oavgjort. Ett resultat som jag tycker hade varit väldigt bra då det känns som att inget lag kan rubba United på Old Trafford för tillfället. Jag kommer för övrigt befinna mig på Old Trafford när matchen spelas.
Jag har dock enormt dålig statistik på Old Trafford (Chelsea 1-1 och CIty 1-2) med 1 enda poäng på två matcher. Så börja bli nervösa!

Jag satt och tänkte lite på vilka spelare som skulle ingå i ett Allstar lag om jag skulle ploka ut de 11 bästa + tränare den här säsongen. För att göra det lite svårt så har jag regeln att jag bara får ta en spelare från ett lag. Dvs. jag kan inte ha med t.ex. Vidic och Ferdinand i laget utan jag får välja en av dem.
Here goes:

Sebastian Frey (Fiorentina)

Maicon (Inter) - Vidic (United) - Terry (Chelsea) - Lahm (B. München)

Robinho (Man City) - Gerrard (Liverpool) - Kaká (Milan) - Robben (R. Madrid)

Messi (Barcelona) - Del Piero (Juventus)

Tränare: Martin O'Neill (Aston Villa)

Det här laget hade såklart aldrig funkgerat i en match så det är alltför jävla tokoffensivt. Men visst ser det bra ut på pappret?

Kommentarer

  • Henrik säger:

    mitt tips mot inter blir:



    San siro: 1-1



    old trafford (Borgen) 2 eller 3 - 0

    2009-02-22 | 22:47:49
  • Robban säger:

    älskar united

    2009-03-02 | 00:15:04
    Bloggadress: http://slaktaren.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Kanske update snart?

    2009-03-08 | 16:30:20
  • Anonym säger:

    Varför skulle inte ett lag funka som är tok offensivt?

    2009-03-26 | 00:49:44
  • Erik säger:

    När kommer uppdateringarna om Federico Machedas succé? otrolig kille :D

    2009-04-11 | 21:45:55
  • Anonym säger:

    Cristiano och Iniesta då?

    2009-04-29 | 17:42:41
  • Tobbe säger:

    Kanske dags att skriva om CL-finalen!!!

    2009-05-28 | 15:22:07
  • johanna säger:

    united är ju världens bäässttaa lag jag älskar din blogg) (A)

    2009-06-03 | 19:16:14
  • jocke säger:

    Får jag fråga varför du väljer O'Neill som tränare??

    2009-06-15 | 03:32:53
  • Anonym säger:

    Jag undrar varför du använder Del piero?. väldrigt överskattad nu för tiden. över. hade hällre sätt Zlatan som vann Serie A skytteliga

    2009-06-17 | 13:15:58
  • Kristian säger:

    //Jocke



    Briljant tränare.



    //anonym



    När jag skrev inlägget var Del Piero i hysterisk form, framför allt i CL. Därför tog jag med honom. Idag hade nog elvan sett annorlunda ut.

    2009-06-24 | 01:52:35

Kommentera inlägget här: