Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Alternativen minskar...

Kategori: Nyheter

Jävlar vad jag besviken jag blev igår när jag läste att Karim Benzema är mer eller mindre klar för Real Madrid. En rejäl spark i skrevet. Jag ska inte börja skriva vad jag tycker om Real Madrid i dessa dagar och deras värvningsstrategi då det hade blivit för mycket fula ord. Så jag nöjer mig med att säga att jag är besviken.

Det som oroar mig lite nu när Benzema inte längre är ett alternativ är att alternativen faktiskt inte är så väldigt många. Unga, lovande, talanfulla spelare finnns det massor av. Det har vi till och med lite av i Welbeck och Macheda (på forwardssidan). Jag tror att båda nämnda kan ta ett steg till och få lite mer erfarenhet på benen, men inte kan de ersätta Tevez. Vi behöver minst tre klassanfallare och just nu har vi bara två anfallare över huvudtaget, om vi bortser från Welbeck och Macheda som man inte kan kräva alltför mycket av än så länge.
Benzema är körd. Villa ska stanna i Valencia. Kaká är försent. Zlatan...Nej. Agüero kommer troligtvis också kosta skjortan. Edin Dzeko? Nja, han har visserligen visat att han har en briljant högsta kvalité och kan göra mål i en stor liga. Men bara en riktigt bra säsong är knappast något säkert val på värvningsfronten. Jag har sett för lite av Dzeko för att göra en rättvis bedömning men det känns på något sätt lite vagt. Förhoppningsvis vet Sir Alex bättre.

Jag tror absolut att det här laget är kapabla att göra en fin säsong och jag ser oss som lika mycket favoriter till att vinna ligan i år som förra året (vilket i och för sig inte är ett brutalt övertag). Men skulle det helt plötsligt komma en skada på Berbatov eller Rooney (det har ju hänt förr...) så sitter vi i skiten. Vi har en fin bredd och mycket allround spelare och kan bygga ett lag kring en anfallare men ska vi vara tvugna att anpassa uppställningen till en enstaka skada för att vi inte värvat när vi har haft chansen? Oroad är jag, men sommaren har bara börjat....

Vilken anfallare tycker ni vi ska handla in?

I Michael Jackson tävlingen så var givetvis Fulham rätt svar. Henrik och Lantz var det som prickade in rätt svar. Bra!

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Har hört det någonstans med Fulham! Jag vill att vi ska kolla in Gignac, skytteliga vinnaren i Frankrike.

    2009-07-02 | 17:10:02
  • Joakim säger:

    Om Barca värvar Villa kanske vi kan få ett Eto'o för en billig peng. Dock är han kanske lite väl gammal. Annars så hade jag gärna värvat G. Rossi eller Huntelaar.

    2009-07-02 | 18:13:57
  • Joakim säger:

    Jag skulle också gärna se att vi värva en ytter möjligtvis Ribery, står i flera tidningar att han vill gå till real men detta litar jag inte på. sedan så ser jag gärna en spelar som young eller silva i united.

    2009-07-02 | 18:17:21
  • Erik säger:

    Jag har länge tyckt att United borde investera pengarna på Silva, dock känns detta inte nödvändigt nu när Valencia är klar och antagligen tar över ronaldos position. På anfallssidan tycker jag man skulle kunna satsa på Marcus Berg, visst är det kanske en chansning, men i EM visade han klass. I Groningen har han gjort 32 mål på 56 matcher vilket är väldigt bra. Men om vi ska ha en forward som är prövad på hög nivå känns det som vi skulle kunna shopa lite från Real Madrid, dom måste ju trots allt sälja lite också:P Higuain, Huntelaar, det finns massor med alternativ

    2009-07-02 | 18:28:55
  • Kristian säger:

    Kul med lite värvningsförslag. Gignac har det ryktat sig lite om under dagen, jag har inte sett något av honom så jag vet inte riktigt, någon annan med kunskap om honom?



    Angående Eto'o så är nog killens lön ett lika stort ekonomiskt problem som värvningspriset. Som på sin sida kan sticka iväg lite då Barca verkar vilja behålla honom.

    Ribery eller Silva hade varit kanon, men kanske borde vi prioritera en värvning av en forward nu när vi fått Valencia?

    2009-07-02 | 23:41:35
    Bloggadress: http://manchesterunited.blogg.se/
  • Henrik säger:

    Enligt ganska trovärdiga engelska hemsidor (Sky Sports, BBC och Manchester Evening News) så ska Michael Owen genomgå en läkarundersökning idag och går den bra så är han en Unitedspelare.



    Om Owen kommer så tror jag att han kommer lyckas mer än många tror eftersom han gjorde 12 mål ifjol med Newcastle och nu kommer att han få spela med bättre spelare runt sig och då tror jag han kan vara ett bra tredjeval för ett billigt pris.



    Om man också värvar Owen så tror jag att det kommer komma in en till spelare som jag inte är riktigt säker på var han kommer spela men det får framtiden utvisa...

    2009-07-03 | 11:50:22
  • jakob säger:

    det värkar ju vara klart att owen ska till united nu. Men han klarar kanske inte läkarundersökningen för han är ju väldigt skadedrabbad (tror jag).Om Owen inte klarar läkarundersökningen då tycker jag dom ska satsa på eto'o för det ser ju ut som att barca värvar villa och då kan vi få eto'o för en billig peng

    2009-07-03 | 12:29:53
  • Mathias säger:

    Ingen mening att oroa sig det kommer att gå många turer till ska du se. Det var inte konstigt att Benzema gick till Real Madrid. Han meddelade ju själv att han vill dit och dessutom sa han att han inte har ngt intresse för Man utd överhuvudtaget.

    2009-07-04 | 10:22:22
    Bloggadress: http://fotbollsvarlden.blogg.se/
  • Kristian säger:

    När han för ett tag sedan frågades om han ville till Real sa han att det enda han har sagt är att Real är en stor klubb men han gillar också England och United är hans favoritklubb. Men så hostade väl Real upp sina lånepengar...

    2009-07-04 | 15:12:11
    Bloggadress: http://manchesterunited.blogg.se/
  • Anonym säger:

    hade gärna sett Benzema. samtidigt köptes ju owen och vi har berba och rooney. men visst dom borde köpa en toppspelare för ronaldo pengarna.

    2009-07-05 | 13:25:58

Kommentera inlägget här: