Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Antonio Valencia klar!

Kategori: Nyheter


Äntligen! Antonio Valencias övergång till Manchester United är nu helt klar och kontraktet är signat. Kontraktet är på fyra år och transfersumman är än så länge oklar men räkna med att den ligger på runt de £16 miljoner som det tidigare pratats om. Valencia sa så här efter att ha skrivit på avtalet:

"Att skriva på för Manchester United är en dröm som har slagit in för mig. Jag har njutit av min tid i Wigan men jag är spänd över att ha chansen att slåss om de största titlarna inom klubb fotbollen här. Att spela inför 76000 fans tillsammans med spelare som Wayne Rooney, Rio Ferdinand och Ryan Giggs kommer att bli en fantastisk efarenhet. Jag kan inte vänta på att få komma igång." (hämtat från manutd.com).

Lite om vilken typ av spelare som Valencia är och vad jag tycker om honom kan ni läsa under det "lämplighetstestet" med Valencia. Jag tror definitivt att han kommer tillföra något till laget och även om inte Ronaldo hade sålts så hade jag varit väldigt mycket för en värvning av Valencia. Frågan som kvarstår är nu om han kommer ta över legendariska nummer sju. Coppel, Beckham, Robson, Best, Cantona osv. är stora namn och Valencia kan få chansen att gå i deras fotspår. Ska jag gissa själv så tror jag på att sjuan antingen får vila eller att den sparas till ytterligare en värvning.

På tal om ytterligare en värvning...
Karim Benzema som jag bara blir ett större och större fán av ju mer jag tänker på killen kan också vara på ingång. Enligt något opålitliga Goal.com så har Lyons anfallare Miralem Pjanic sagt följande om en möjlig övergång till United för Benzema:


"Benzema is nearly gone to Old Trafford. The English club are willing to pay €45 million for him and it is just a question of the day when he will move to England. He does not have anything against going to Manchester. Our side will be reinforced by Lisandro Lopez, the Argentine forward from Porto."

Benzema å sin sida ska ha sagt följande i en intervju med en engelsk tidining (osäker på vilken det var):
"I never said it's my dream to play for Real Madrid, Ive just they are a very good team with a huge history.
I love English football too & when I watch it, it's just for the Red Devils. Definitely, they are my favourite team."
 
Mycket intressant och kul om det här stämmer. Oavsett om de sista citaten stämmer eller inte så känns det som att Benzema skulle kunna närma sig en United övergång. Floppen vore om Wenger snodde honom, men det tror jag inte så starkt på just nu. Mitt förslag är att SAF ger Valencia något random nummer och lockar Benzema med sjuan.
Bring the new Cantona!

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Underbart med första värvningen! ;)

    2009-07-01 | 01:47:19
  • Mathias säger:

    Hur kommer det sig att alla fotbollsspelares dröm är att spela i Real Madrid? Jo för Real Madrid är störst bäst och vackrast;)

    2009-07-01 | 02:12:02
    Bloggadress: http://fotbollsvarlden.blogg.se/
  • adam säger:

    nädu.störst bäst och vackrast det kan jag inte hålla med om, kanske på 50 talet. men det är ochså där det tar stopp. madrid är en stor klubb men deras moderna meriter imponerar iaf inte på mig

    2009-07-01 | 12:34:50
  • Kristian säger:

    Mycket bra sagt Adam! :) Ja visst är det härligt att första värvningen är i hamn. Nu kan vi fokusera på att få in en anfallare till 100%. Personligen hoppas jag på, som jag skriver i inlägget, Benzema!

    2009-07-01 | 13:44:43
  • Erik säger:

    Dock verkar han också bli en Madrid-spelare snart :(

    2009-07-01 | 21:55:57
  • Randy säger:

    Smaken är som baken, olika =) Håller du inte med?

    2009-07-02 | 15:47:52
    Bloggadress: http://www.randys.se
  • simon säger:

    hoppas Valencia tar över 7 efter Ronaldo och lever upp till våra förventningar

    2009-07-05 | 14:47:51
  • David säger:

    Är det någon som vet varför Valencia inte fått sitt nummer än ?

    2009-07-26 | 22:14:44

Kommentera inlägget här: