Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Silly Season!

Kategori: Nyheter

                                                         Vem blir det?

Då var det dags! Orkar inte börja skriva något om Ronaldo affären då alla ändå känner till så mycket som man behöver känna till om den. Istället går jag rakt på sak i frågan om vem som ska ersätta Ronaldo, och kanske ersätta även Tevez om han lämnar. Tevez (snarare hans agent) ska idag inleda samtal med klubbar som är intresserade att signa honom. City, Chelsea och Liverpool är de klubbar mer än United som ska vara intresserade av Tevez tjänster kommande säsong. Det ska även finnas klubbar i Italien och Spanien som står med i kön. Jag själv vet inte riktigt hur jag vill ha det angående Tevez.
På ett sätt så vill man att han ska säljas av den anledningen att jag tror att vi kan få någon bättre, samt att man är trött på hans gnäll över lite speltid. Å andra sidan så kan "någon bättre" kosta det dubbla av Tevez, och då är det frågan om det verkligen är värt det? David Villa är en spelare som kan vara aktuell men enligt flera engelska sidor/tidningar så kommer han kosta ca £45 miljoner. Vilket är nästan det dubbla av vad Tevez beräknas kosta. Real Madrid är ju även de intresserade av Villa vilket kan leda till att det blir ett jäkla överpris på spanjoren.

Om jag ska lägga fram något av ett drömscenario som ändå är realistiskt så ser det ut så här:
- Vi värvar Antionio Valencia från Wigan för de ca £16 miljoner som det spekulerats i.
- Ribery blir för dyr så då snor vi istället David Silva från Valencia. Enligt tidningar skulle han kosta runt £25 miljoner.
- Slutligen så värvar vi Benzema från Lyon. Hur mycket han kommer kosta, och om han ens är villig att lämna Lyon, är jag väligt osäker på. Men drömma fungerar ju.

Som back-up till det här så skulle jag vara positiv av en värvning av Sergio Agüero. Lite av en personlig favorit hos mig och jag tror, trots ung ålder och hög kvalité, att priset hade varit överkomligt. Utvecklingen fortsätter...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: