Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Tevez vill få en snabb lösning

Kategori: Nyheter

image38
                        Tevez vill komma igång med träningen så fort som möjligt

Turerna kring Carlos Tevez fortsätter. Kia Joorabchian, Tevez agent och förman i företaget som äger Tevez ekonomiska rättigheter, har nu anmält West Ham, klubben som Tevez spelar för. En rättegång kommer att äga rum den 22 augusti om inte parterna finner en lösning kring Tevez övergång från West Ham till Manchester United. Kia Joorabchian är överens med United men West Ham försöker göra allt för att behålla sin duktige argentinare. Och om inte det så är det såklart viktigt för klubben att få ut så mycket som möjligt i Tevez affären.
Huvudpersonen i det hela vill att det ska gå så fort som möjligt så han kan få komma i träning.
- Vi behöver få en snabb lösning så att jag kan få komma igång och fortsätta min karriär. Det skulle vara ett allvarligt handikapp att spela för en toppklubb som Manchester United utan att ha varit med under försäsongen tillsammans med laget, säger Tevez till Daily Mail.  

Beredd på United spel
Tevez är nuläget fortfarande West Ham spelare men är i stort sett säker på en United övergång. Han är beredd på att när som helst dra på sig Uniteds röda tröja, men är samtidigt orolig för att fysiken blir lidande när det inte hittas någon lösning mellan involverade parter.
- Mentalt sett är jag när som helst beredd att spela för Manchester United. Jag är nämligen en fighter och klar för utmaningen. All denna väntan kan med tiden leda till att det blir svårare att behålla den fysiska formen, säger 23-åringen.
Självklart är det svårt för spelaren att påverka utgången i en soppas invecklad affär, men Tevez försöker ändå pressa West Ham till att finna en snabb lösning.
- Nu hoppas jag bara på en snabb lösning. Därför kräver jag att alla involverade parter kommer fram till ett avtal, för nu vill jag spela fotboll, avslutar Tevez.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: