Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

- Jag stannar i flera år

Kategori: Nyheter

image17
                 "Jag älskar att spela för United, därför skrev jag femårskontrakt"

En gladnyhet för alla trogna United supportrar. Cristiano Ronaldo vill stanna kvar på Old Trafford. De senaste månaderna har Ronaldo blivit placerad i Barcelona och Real Madrid. Den sistnämnda har det ryktast om höga bud för att hämta Ronaldo till Madrid klubben. Ronaldo däremot har inga som helst planer på att byta klubb utan vill stanna i United i flera år.
- Jag stannar i England för att jag menar att det spelas den bästa fotbollen i världen här. Jag signerade ett femårskontrakt för att jag älskar att spela för United. Denna klubb er den största och bästa i världen, därför vill jag stanna här i många, många år, sa Ronaldo till tidningen Daily Star igår.  

Kusczcak vill bli kvar
Även målvakten /som var andra målvakt under den gångna säsongen) Tomasz Kusczcak, vill stanna i klubben. I intervju med Skysport säger han att han är redo att ta upp kampen om tröja nr 1. Och eftersom Ben Fosters knäskada kan tvinga honom till operation ökar chanserna för Kusczcak att bli förstamålvakt. Ben Foster riskerar, om en operation blir av, att missa ligastarten i England och då får Sir Alex Ferguson välja mellan Kusczcak eller Van der Sar. Den han väljer får kanske förtroendet resten av säsongen vilket i så fall gör det svårt för Foster att bli målvakt nummer 1 i "Red Devils" .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: