Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Idag spelade Giggs sin sista match för Wales

Kategori: Nyheter

image16
                                                    Giggs tackar för sig

Idag avslutade Ryan Giggs sin landslagskarriär. Hans sista match för Wales slutade 0-0 mot Tjeckien.
Giggs var inte helt nöjd och ville gärna avsluta med en vinst.
- Det var synd att jag inte kunde gå av med en seger, men fansen har varit fantastiska mot mig idag. Det är faktiskt en riktig besvikelse efter de chanserna vi hade, sa Giggs till Skysport efter matchen.

Giggs hade chansen att avgöra i sin sista match men Petr Chec klarade skottet.
- Jag skulle gjort mål. Jag hade gjort undan det hårda jobbet genom att dribbla mig förbi ett per man, men jag drog till lite för mycket i skottet.

"Det har varit fantastiskt"
Giggs ser tiden i Wales tröjan bara positivt och önskar övriga spelare lycka till nu när han lägger skorna på hyllan landslagsmässigt.
- Det har varit en känslomässig vecka med att ta farväl till alla, men jag har gillat tiden här. Det har varit fantastiskt. Jag önskar de unga spelarna all lycka i framtiden avslutar Uniteds nummer 11.
Det blev 64 matcher för Giggs i sitt Wales, men väljer nu att koncentrera sig på United den tid som är kvar av hans karriär. Några tidningar har uppgett att Tottenham ska vara intresserade av Giggs men det låter högst otroligt att Giggs skulle byta Old Trafford mot White Hart Lane så här sent i sin karriär, så vi får nog se Giggs i United tröjan de år som är kvar av hans karriär.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: