Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Torres tror inte på flytt

Kategori: Nyheter

image20
              Länkas ihop med flera toppklubbar men stannar förmodligen i sin moderklubb

Som tidigare två somrar så kopplas Atletico Madrid anfallaren Fernando Torres ihop med Manchester United. Förra sommaren blev det ingen flytt för Torres till England, mycket beroende på den höga prislappen Atletico satte för sin guldklimp. Efter Uniteds värvningar av Hargreaves, Nani och Anderson är det högst otänkbart att ett köp av Torres skulle bli verklighet utan minst två försäljningar av andra spelare. Men inte bara Torres länkas till United bland alla forwards utan det finns flera på Sir Alex lista, och Torres har nu gått ut i media och berättat att han tror att han stannar i Spanien.
- Allt kommer att bli avklarat inom loppet av sommaren. Folk kan snacka om bud och rykten, men det mest troliga är att jag spelar för Atletico Madrid nästa säsong, säger Torres.

Vill vinna titlar
Det är ingen hemlighet att det finns flera storklubbar som jagar spanjorens namntäckning, allt annat vore konstigt. Men Torres vill stanna i huvudstaden och hoppas att han med tiden kommer ta titlar med Atletico.
- Det samma inträffar varje år. Men mitt fokus är inställt på situationen här. Jag hoppas vinna titlar med Atletico, och jag fortfarande många goda år kvar. Jag är säker på att jag kommer uppnå mina mål. De enda värderingar som betyder något är mina och klubbens. Så länge spelare och tränare önskar att spela tillsammans kommer situationen vara som den är idag. Det är ett gott tecken att andra klubbar vill ha mig. Det skulle ha varit ett dåligt år om inga klubbar visar intresse för mig. Att stora klubbar efterfrågar mina tjänster innebär att jag ständigt växer och utvecklar mig, avslutar 23 åringen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: