Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Eto'o förmodligen inte aktuell

Kategori: Nyheter

257767-1
                                                Nej, nej... jag stannar i Barca!

På fotbollsexperten.blogg.se har jag skrivit om spelarrykten kring Manchester United. Bland de spelare som kanske kommer att springa ut på Old Traffords matta nästa säsong fanns Samuel Eto'o med.
Kamerunaren som har kontrakt med Barcelona fram till 2010 har efter ett litet bråk med tränaren kopplats samman med bl.a. United. Men Eto'o har dementerat ryktet och har sagt att han trivs bra i Barca och kommer med stor säkerhet stanna kvar.
- Det har skrivits så många lögner om mig. Jag skulle vilja säga att 99.999% av det jag läst om mig själv i tidningen är osant.
Enligt Eto'o så är allting rykten och spekulationer och han har inte hört någonting från några klubbar.
- Jag har inte hört något. De här sakerna är oftast bara spekulationer och det kommer sällan från mig. Jag är lycklig i Barcelona och kommer absolut vara här nästa säsong, sa kamerunaren på tisdagen.
Självklart så finns ju chansen att United fortfarande kan värva Eto'o. När det kommer på tal om pengar finns det nog goda chanser att han skulle ta sig en funderare och möjligtvis hamna i England och förhoppningsvis i United.

Hargreaves i stort sett klar
I flera månader har det spekulerats i om Owen Hargreaves skulle spela kvar för Bayern München eller om han skulle flytta till United. Sir Alex har visat att han är villig och slänga upp en del pengar på bordet för att få den duktiga allround spelaren till klubben samtidigt som Bayern inte vill släppa honom. Hargreaves själv har sagt att han mer än gärna flyttar till sitt hemland och spelar för United. En affär var mycket nära att gå igenom i vintras men Bayern ville inte släppa honom. Men nu tycks de ge vika och enligt tyska och engelska tidningar är övergången i stort sett klar. Bayern Münchens president Franz Beckenbauer säger att det är en bra affär eftersom Owen vill till United och United vill köpa honom, som haft en tuff säsong med skadeproblem.
Beckenbauer kan inte bekräfta summan som sägs ligga på ca 330 miljoner kr, men säger att det ligger någonstans runt där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: