Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Kuszczak redo att slåss om tröja nr.1

Kategori: Nyheter

image7
                               Känner sig redo, och lovar en het kamp om tröja nr.1

Trots att Watford kom sist i Premier League gjorde Ben Foster flera imponerade och kommer hämtas tillbaka till Old Trafford efter två säsongen i klubben. Sir Alex har sagt att det inte alls är säkert att Edwin Van der Sar är förste målvakt nästa säsong. Några sämre insatser ska ha fått Ferguson att tänka om och han kanske puttar in Ben Foster mellan stolparna nästa säsong. Den tidigare West Bromwich målvakten Tomasz Kuszczak är inte rädd för konkurrens.
- Jag menar att jag är klar att spela för Manchester United, och har därför planer om att kämpa om att bli klubbens nr.1, säger polacken till Daily Star.
- Ben Foster, som är en bra målvakt, är på väg tillbaka, och vi har Edwin van der Sar som förstaval, men jag känner ändå att jag har goda chanser att få spela. Jag är därför inställd på att slåss för platsen - och vinna, säger 25 årige Kuszczak som var andra målvakt under den gångna säsongen.
Som sagt har Van der Sars plats mellan stolparna inte varit hundra procentig och Sir Alex ryktas ha tappat tålamodet efter FA-cupfinalen där Van der Sar borde ha varit snabbare ut för att rädda Drogbas skott som hamnade i nätmaskorna. Kuszczak har fått stått några gånger han har heller inte övertygat Sir Alex, och det kan bli Ben Foster som står där nästa säsong.

Vill inte låta kaxig
Kuszczak vill inte att det ska låta som att han kräver att han ska stå mellan stolparna men tvivlar inte på att han är redo.
- Jag har alltid haft ambitioner för en storklubb, och det här är den största klubben som finns.
Tillbaka till Foster som släppte in flertal mål då han var på lån till Watford, men ändå imponerade mycket.
Kuszczak håller med, men klargör också att det var likadant för honom i West Bromwich.
- Det stämmer att Ben har gjort många fantastiska räddningar, men glöm inte att det samma blev sagt om mig då jag spelade i West Bromwich. Det var också därför jag blev hämtad hit, påminner den duktige målvakten om.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: