Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Nani och Anderson hämtas till Old Trafford

Kategori: Nyheter

image9
                                         Succé värvningar? - Återstår att se

"Vi har två, kanske tre spelare på väg in i klubben". Så sa Sir Alex Ferguson nyligen, och han hade så rätt.
Ryktena har hoppat fram och tillbaka och de flesta spelare som nämnts är mer rykte än någon sanning. Den enda spelare som med 100% säkerhet var överst på Sir Alex lista var Owen Hargreaves. Spelaren som när som helst skriver kontrakt med United. Nu har även United med stor säkerhet säkrat sig två spelare från den Portugisiska ligan. Det var känt innan att United hade stort intresse i att värva Nani. Denne skrev nyligen ett nytt kontrakt med sin klubb Sporting Lissabon och troligheten att United skulle värva honom minskade en aning. Men nu ser det ändå ut som om han kommer att byta Portugal mot England. Inte bara Nani väntas hämtas till Old Trafford utan även brassen Anderson i Porto hamnar snart i United han också.

Offensiva spelare
Nani jämförs med sin landsman Cristiano Ronaldo som United hämtade från Sporting Lissabon för 4 år sedan.
Han är en offensiv spelare som helst håller till ute på kanten. Anderson placerar sig helst bakom anfallarna men kan också komma till användning ute på kanten.
Anderson har inget Europeiskt pass vilket kan betyda problem med att skaffa sig arbetstillstånd i England. Men för en fotbollsspelare som ses som en av världens största talanger borde det inte vara några problem.
David Gill och assisterande managern Carlos Queiroz var nere i Portugal för att förhandla med Nani men plockar nu även med sig brassen Anderson, som jämförs med Kaká(!).

"En dröm"
Nani har utryckt sig om att han gärna spelar tillsammans med Cristiano Ronaldo i Manchester United tröjan.
Även Anderson har haft ett stort intresse att hamna på Old Trafford. Enligt honom själv så är United klubben han drömt om, och nu går drömmen i uppfyllelse för 19-åringen.
- Gremio (Brasilien) var min första klubb, före jag drog till Porto, men den har framför allt en stor plats i mitt hjärta. Det är likaväl ett faktum att jag alltid drömt om att spela för Manchester United, och nu är drömmen på väg att gå i uppfyllelse, säger Anderson.
Att spela för United är stort. Sedan att i tillägg spela tillsammans med Ronaldo och Rooney är otroligt för Anderson.
- Jag vet var jag är värd, och i Manchester kommer jag fortsätta arbeta och utveckla mig vidare. Jag är förberedd på allt, och motivationen är på topp. Det faktum att jag nu ska spela i samma lag som Cristiano Ronaldo, för att inte tala om Wayne Rooney. och många andra, och i tillägg bli tränad av Alex Ferguson, är sånt man bara drömmer om. Men nu går den alltså i uppfyllelse, strålar den talangfulle brasilianaren.
United har skrivit på sin hemsida att spelarna och klubbarna är överens. Nu återstår bara detaljer innan spelarna är klara för Sir Alex manskap.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: