Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Svettiga sista minuter men äntligen är det klart!

Kategori: Nyheter

                              Berbatov sagan fick till slut ett lyckligt slut

SkySport sände live ett program där de földje de sista minuterna av sommarens sista övergångar. Berbatov till United och Robinho till City var de två affärerna som diskuterades flitigast på kanalen och till slut kom beskedet om att Berbatovs namnteckning nu fanns på ett fyra år långt kontrakt. Helt underbart. Verkligen vad vi behövde så här när säsongen på riktigt börjar dra igång då Champions League gruppspelet snart sparkas igång samtidigt som de stora lagen ska stå för motståndet snart. Närmast är Liverpool som redan nästa lördag står för motståndet. Ska Berbas debut komma på Anfield?
Innan jag begav mig till Ullevi igår kväll så var det sista som var sagt att Berbatov var på väg till City. När jag då kom hem på kvällen och hittade en video från SkySport där bl.a. Ferguson, David Gill och Berbatov syntes inne på Old Trafford för att slutföra affären blev jag sådär lagom överlycklig. Viasatsport 2 körde extra länge MUTV idag där allt handlade om Berbatov. Förutom tre minuter som handlade om Fraizer Campbell, som nu är utlånad till Tottenham om någon missat det. £30.75 miljoner plus en utlåning av Campbell blev priset för Berba. Kan tyckas vara dyrt, och jag har säkert någon gång sagt på bloggen att det är lite för mycket men i så fall tar jag tillbaka det. Berbatov kommer bli en riktig hit!
Alla har väl fått med sig att Louis Saha flyttat till Everton. Något som gör att Berbatov tar över tröja nummer nio i United.

Ligan som började så dåligt med Newcastle matchen är redan glömd och antar vi att vi tar tre poäng i hängmatchen mot Fulham så har vi lika många poäng som Chelsea, Liverpool, och en mer än Arsenal. Vi behöver ju inte börja titta på tabellen så här tidigt, men att hamna efter som förra säsongen var inte alltför kul och vi kan ju inte ligga bakom Liverpool eller? Nej det håller inte så man får hoppas på en seger på Anfield nästa lördag. Att Torres för övrigt ser ut att missa den matchen (dock osäkert just nu) är en nyhet som värmer lite extra. Förhoppningsvis kan Berbatov då visa för Keane att han valde den bästa klubben i sommar!

Jag nämnde ju tidigare att det var Robinho och Berbatov som diskuterades flitigast igår kväll/natt på Skysport. Och Robino blev ju klar för City i samma veva som Berbatov skrev på för oss. Vem hade trott det? Jag har väl ingen större kärlek till City direkt, men att Robinho går dit är betydligt bättre än att han skulle ge Chelsea en hjälpande hand. Robinho kan nog bli riktigt intressant. Ska jag inte vara United supporter för tillfället utan bara vanlig Premier League fantast så skulle jag nog se Robinho som den mest intressanta värvningen. Men nu är jag ju ingen neutral supporter så givetvis är Berba den absolut mest intressanta! Citys nya ägare verkar ju ha hyfsade mål med klubben. Igår la de bud på David Villa, Berbatov, Mario Gomez och Robinho. Anledning? Jo de ska in på top fyra i år. I alla fall om man ska tro den nya ägaren.
Och den nya ägaren verkar mena allvar. Han vill värva Ronaldo nu i januari. Gissa till vilket pris? 240 miljoner dollar, vilket är ca 1.6 miljarder kronor. Det finns väl ingenting i hela världen som skulle säga att United skulle sälja sin största stjärna till lillebror City. Men hur ska styrelsen tänka om det kommer ett bud på 1.6 miljarder?
Ägaren, Al Fahim, säger också att han vill värva Fabregas och Torres. Skulle United, Arsenal och Liverpool släppa sina bästa spelare till City? Han säger även att han ska göra City till världens största klubb. "Större än Manchester United och Real Madrid" ska han sa sagt.

Hur som helst så borde vi inte få några större problem med att hålla CIty på avstånd i år så slutdiskuterat kring det. Istället avslutar jag med ett glädje skrik. BEERBAA ÄR KLAAAR!

Kommentarer

  • africa säger:

    Om ryktet om Ronaldo är sant att Al Fahim vill köpa Ronaldo förr £135m så är det bara att sälja honom. Berbatov kostade £30m, United kunde ha köpt fyra och en halv Berbatov för det priset! Då ska man komma ihåg att Berbatov är den dyraste värvningen i Uniteds historia.



    Al Fahim har sagt att han vill göra City till världens största klubb. Han ska också ha sagt att han vill köpa 18 spelare för £30m styck!!!



    Citat från Al Fahim:

    "Jag är som en bulldozer, jag mosar allt i min väg"

    2008-09-04 | 05:19:00

Kommentera inlägget här: