Manchester United

~~~We'll keep the red flag flying high~~~

Lämplighetstest: 1

Kategori: Nyheter

Jag tänkte att jag under några dagar här ska smälla ihop en lista med lite spelare som JAG anser att SAF borde ta sig en funderare kring när han letar ersättare till Tevez och Ronaldo. Jag tar en spelare per inlägg och uteslutar de spelare som känns orealistiska (typ Torres, Messi) samt att jag inte plockar med varenda spelare som det ryktats om för då hade denna lista blivit ruskigt lång. Jag håller mig till seriösa alternativ. Priserna som jag skriver ska tas med en rejäl nypa salt då i de flesta fallen är det mer eller mindre gissningar av tidningar. All statistik er per den dag och tid som inlägget skrevs. Here goes!

David Villa

Född: 3 december 1981
Matcher/mål i Valencia: 119/78
Matcher/mål i landslaget (Spanien): 47/31 
Tidigare klubbar: Sporting Gijón, Zaragoza
Kontraktslängd: 2014
Uppskattat pris: £45 miljoner
Övrig fakta: Har vunnit interna skytteligan i Valencia de fyra (!) senaste säsongerna.
Kommentar:
En anfallare som jag håller som en av de bästa på sin position. Har gjort mycket mål i alla sina klubbar och även i landslaget och är förmodligen på toppen av sin karriär. Duktig frisparksskytt, relativt snabb, bra skott med båda fötterna och målsinnet är de främsta styrkorna. Priset som uppskattats är högt och tveksamt om United skulle vilja betala riktigt så mycket. Jag tror inte på ett lägre pris med tanke på att Valencia nyligen gått ut och sagt att de inte vill sälja, samt att det är flera storklubbar som troligen jagar spanjorens underskrift. Anledningen till att jag gärna ser Villa i United tröjan är främst pga. hans näsa för mål men också för att han skiljer sig mycket från Berbatov och Rooney i sitt spel och skulle därför passa in bra.

Kommentarer

  • jakob säger:

    2009-06-21 | 17:35:40
  • jakob säger:

    manchester united har ju sagt att dom inte tänker köpa spelare över 25år och villa fyller 29 i år

    2009-06-21 | 17:37:58
  • Kristian säger:

    Manchester United har sagt, eller engelska tidningar har skrivit att de sagt?

    2009-06-21 | 19:48:00
    Bloggadress: http://manchesterunited.blogg.se/

Kommentera inlägget här: